Według ostatnich doniesień Reutersa Niemiecki Rząd jest gotowy na znacjonalizowanie linii Condor ze względu na niskie prawdopodobieństwo przejęcia go przez polskiego przewoźnika LOT (Polską Grupę Lotniczą).
According to recent Reuters reports, the German Government is ready to nationalize Condor due to the low probability of it being taken over by the Polish Carrier LOT (Polish Aviation Group).
|
Niemiecki rząd jest gotowy na nacjonalizację linii lotniczych Condor |
Czy LOT przejmie Condora?
Jak podają źródła właściciel LOT-u, czyli Polska Grupa Lotnicza zawarł umowę przejęcia Condora z pewnymi gwarancjami finansowymi, które Niemiecki Rząd uważa za niedopuszczalne jednocześnie dodając, że nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji w sprawie najbliższej przyszłości niemieckiego czarterowego przewoźnika.
According to sources, the LOT owner, i.e. the Polish Aviation Group, has concluded a contract for the acquisition of Condor with certain financial guarantees, which the German Government considers unacceptable while adding that no final decision has yet been taken regarding the immediate future of the German charter carrier.
Przypomnijmy, że LOT zgodził się w styczniu na zakup Condora za kwotę około 300 milionów Euro chcąc w ten sposób stworzyć wiodącą europejską grupę lotniczą z obsługą ponad 20 milionów pasażerów rocznie.
In January LOT agreed to buy Condor for around EUR 300 million, thus wanting to create a leading European airline group with over 20 million passengers a year.
|
logo linie lotnicze Condor |
Ze względu na aktualne ograniczenia w podróżowaniu spowodowane pandemią koronawirusa linie lotnicze na całym świecie były zmuszone do uziemienia swoich samolotów. Wiele z nich żeby przetrwać potrzebuje rządowego wsparcia - tak samo zapewne będzie w przypadku polskiego LOT-u. Polski przewoźnik nie będzie w stanie przetrzymać kryzysu bez rządowego zastrzyku gotówki, a o przejęciu Condora może zapomnieć. Nacjonalizacja Condora przez niemiecki rząd byłaby tylko tymczasowa ponieważ po wyjściu z kryzysu, który dotknął branżę turystyczną czarterowa linia ponownie zostałaby wystawiona na sprzedaż.
|
logo PLL LOT |
Cause to current travel restrictions due to the coronavirus pandemic, airlines around the world have been forced to ground their aircraft. Many of them need government support to survive - it will probably be the case with Polish LOT. The Polish carrier will not be able to survive the crisis without a government injection of cash, and may forget to take over Condor. The nationalization of Condor by the German government would only be temporary because after the crisis that hit the travel industry came out, the charter line would be put up for sale again.
0 komentarze